T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DİYARBAKIR / KAYAPINAR - Şirinler Anaokulu

Haberler

Haberler

Nis

Okulumuzun Yıldızlar Sınıfı Okul Öncesi Öğretmeni Evin TUNCEL öncülüğünde Matematik Her Yerde(Math is Everywhere) e-Twinning Projesine dahil olmuştur. Projemizde öğrencilerin Matematiğin hayatın her yerinde olduğunu günlük yaşam içinde karşılaşılan problemlerin çözümünde öğrencilerimize yardımcı olacağını anlamaları amacıyla eğlenceli aktivitelerle, etkinliklerle, oyunlarla okul öncesi müfredatımıza paralel şekilde uygun çalışmalar yapılmaktadır. Bu projeyle matematiği daha eğlenceli hale getiriyoruz. Materyaller tasarlayarak, yaparak ve yaşayarak öğreniyoruz aynı zamanda çocukların matematiğe olan ilgilerini arttırmayı hedefliyoruz. Kuruculuğunu Türkiye’nin yaptığı (matjh is Everywhere (matematik Her yerde) Projesinin tanışma toplantısını gerçekleştirdik. 9’ü Türk 4’ü yabancı (1 Romanya, 1 Litvanya, 1 Bulgaristan, 1 Polonyalı) olmak üzre 13 ortakla yürütülen projede öğrenci ve öğretmenlerimiz farklı deneyimler bekliyor. Bu projede görev olan öğretmen ve öğrencilerimize başarılar dileriz

Mrt

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından dilimizin zenginlerinin tanınması, çocuklarımızı kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşturmak,buna bağlı olarak dili iyi kullanmak ve düşünce dünyasını geliştirmeye çalışmak amacıyla başlatılan Dilimizin Zenginleri Projesi devam etmektedir.

Bu doğrultuda şubat planlamalarımız kapsamında kültürel değerlerimizi ele aldık.

Öncelikle yakın çevremizden başlayıp sonrasında ülkemizin değerlerini çocuklarımıza kazandırmaya çalıştık

Şbt

Derya Gül Arıduru ve Azerbeycan'dan Rüfane Mirzeyeva'nın yaptığı "Cultural Adventure" adlı e twinning projemiz kabul aldı. Okulumuz öğretmenlerinden Zeyneb Erdoğan dahil olduğu projede Türkiye ve Azerbeycandan katılan 10 öğretmen ile uluslararası bir çalışma yürütülecektir. Proje çocuklara içinde yaşadıkları ve diğer kültürleri öğrenmeyi sağlamaları amaçlanmıştır.

 

 

Şbt

Okulumuz Okul Öncesi öğretmeni  Vildan KAHRAMAN tarafından yürütülen DOĞANIN SESİ OL GELECEĞE UMUT OL  isimli E-Twinning Projesi kabul edilerek uygulamaya başladı. 

 

Kuruculuğunu Türkiye’nin yaptığı projenin  tanışma toplantısı gerçekleştirildi. Romanya dan 4, Türkiye den 10 ortakla yürütülen projede,çocuklarda temiz doğa sıfır atık geri dönüşüm gibi kazanımları gerçekleştirmek amaçlanmıştır.

 

Öğretmenimize ve projede görev alan öğrencilerimize çalışmalarında başarılar dileriz.

Ock

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından dilimizin zenginlerinin tanınması, çocuklarımızı kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşturmak,buna bağlı olarak dili iyi kullanmak ve düşünce dünyasını geliştirmeye çalışmak amacıyla başlatılan Dilimizin Zenginleri Projesi devam etmektedir.

Bu doğrultuda aralık ve ocak ayı planlamalarımız kapsamında okulumuza uzman davet edilerek ve çevrim içi toplantılarla etkileşimli kitap okuma çalışması yapılmıştır.

Ayrıca sınıflarımızda hem velilerimiz hemde öğretmenlerimiz tarafından etkileşimli kitap okuma çalışmalarımız devam etmektedir.

Ock

Okulumuz Okul Öncesi öğretmenleri ZEYNEB ERDOĞAN tarafından yürütülen Cultural Adventure  isimli E-Twinning Projesi kabul edilerek uygulamaya başladı. 

 

 

 

Kuruculuğunu Türkiye’nin yaptığı Cultural Adventure, Kültür Serüvenini ele aldığımız e-twimming projesinin  tanışma toplantısını gerçekleştirildi. 8 Türk, 2 Azerbaycanlı ortakla yürütülen projede; Kültürlerimizin buluşacağı ve yeni yerler keşfedeceğimiz projede öğrenci ve öğretmenlerimizi farklı deneyimler bekliyor.

 

Öğretmenimize ve projede görev alan öğrencilerimize çalışmalarında başarılar dileriz

Ara

"Dilimizin Zenginlikleri Projesi" eylem planı kapsamında öğrencilerimiz, öğretmenleri rehberliğinde aylık etkinliklerini gerçekleştirdiler.

 

Ara

Ekm

Sayın Veli

; Uyumlu ve özgür bir aile ortamıiçinde tutarlı ve sağlıklı ilişkiler kurarakyaşayan çocuk, özerk bir birey olarakyetişkin yaşamına ulaşabilir. Anne Babatutumu; anne baba ve çocuk arasındakietkileşimin türüne denir. Anne, baba veailenin diğer bireylerinin çocukla olanetkileşimi, çocuğun ileride nasıl bir bireyolacağını etkilemektedir. Her aile özgündürve her ailenin kendine ait kuralları vardır.Çocuk eğitiminde farkındalık önemlidir.Kendini fark etmek ve kabul etmek değişiminen önemli ilk iki adımlarıdır Bu broşürdeAnne Baba tutumlarını irdeleyeceğiz.Çocuklarınıza karşı hangi tutumusergilediğinizi bulmaya hazır mısınız?

May

Her yıl Dünya'da tütün kullanımından yaklaşık 7 milyon insan hayatını kaybediyor!

DÜNYA TÜTÜNE HAYIR GÜNÜ NEDİR?

Dünya Tütüne Hayır Günü; 'Dünya Sigarasız Günü', 'Dünya Tütünsüz Günü' ya da 'Dünya Sigarayı Bırakma Günü' olarak da bilinmektedir. 31 Mayıs Dünya Tütüne Hayır Günü ile sigara kullanıcılarının 24 saat süreyle sigarayı bırakmaları teşvik edilmektedir

DÜNYA TÜTÜNE HAYIR GÜNÜ NE ZAMAN, NEDEN KUTLANIR?

Dünya Tütüne Hayır Günü, her sene 31 Mayıs'ta Dünya Sağlık Örgütü (WHO) üye devletlerince 1987'den beri tüm dünyada kutlanmaktadır.

TÜTÜN İÇMENİN SAĞLIĞA ZARARLARI NELERDİR?

Ülkemizdeki tütün kullanımının yüksek olmasından dolayı tütün içmenin zararları da yüksektir. Tütün içmenin en önemli zararlarından biri, tütünün içerdiği karbonmonoksit gazıdır. Bu gaz, akciğerlerin daha fazla oksijene ihtiyacını artırır ve bu da akciğerlerin zarar görebilmesine neden olur.

Tütün içmenin başlıca zararları şöyledir;

  1. Sigara içen kişilerin yüzde 90'ının akciğer kanserine yakalanma riski vardır. Sigara içenlerin yüzde 10'u ise bu hastalıktan ölür. 
  2. Sigara, çocukların gelişimine de zarar verir. Çocukların akciğerlerinin gelişmesini engeller, solunum hastalıklarına neden olur.
  3. Sigara içenlerin yüzde 30'u kadındır. Kadınların sigara içenlerin yüzde 30'u, erkeklerin ise yüzde 20'si kanser olur.
  4. Sigara içenlerin yüzde 85'i, diğer sağlık sorunlarına da yakalanır.
  5. Sigara içenlerin yüzde 10'u, ilaç kullanımından ölür.

Tütün içmenin diğer zararları arasında, sigara içenlerin dişlerinin sararması, kalplerinin yorulması, ciltlerinin solması gibi birçok hastalık sayılabilir.

SİGARAYI NASIL BIRAKIRIM?

Sigara şirketleri her yıl tütün ürünleri satışından yaklaşık 700 milyar dolar kazanıyor.  Buna karşılık 7 milyar insan hayatını kaybediyor. Bu insanlardan olmamayı seçmek aslında iyi bir başlangıç olabilir.  Sigara içmeyi bırakabilmek için birçok yöntem vardır. Bunlardan en yaygın olanı sigara bırakma konusunda yardım almaktır. Sigara bırakma konusunda yardım almak isteyen kişiler, ilgili merkezlere başvurabilirler. ALO 171 gibi devlete bağlı resmi kuruluşlardan ücretsiz destek talep edebilirsiniz. Ayrıca sigara içmeyi bırakmak isteyen kişiler, internet üzerinden de bu konuda bilgi alabilirler.

Ayrıca sigarayı bırakmanız için aklınızda bulundurmanız gereken bazı adımlar şöyledir;

  • Sigara içmek istemeyen bir kişi, kendi isteğiyle sigarayı bırakabilir.
  • Sigara içmek istemiyorsanız, bu konuda kendi iradenizi kullanmalısınız.
  • Sigarayı bırakmak istiyorsanız, bu konuda yardım almalısınız.
  • Yardım almak için bir uzmana başvurabilirsiniz.
  • Sigarayı bırakmak istiyorsanız, bu konuda destek almalısınız. Destek almak için bir arkadaşınızı veya bir yakınınızı seçebilirsiniz.
  • Sigarayı bırakmak istiyorsanız, bu konuda motive olmalısınız. Motive olmak için bir hedef belirlemelisiniz.

Eyl

Milli Eğitim Bakanımız Prof. Dr.Mahmut ÖZER hocamız  okulumuzu ziyaret ettiler. Okulumuzda eğitim öğretimin dünyada ve güzel ülkemizdeki durumları hakkinda çok kıymetli  sohbetlerinden istifade etme fırsatı bulduk. Şirinler Anaokulu olarak kendilerine bulundukları değerli paylaşımlardan ve nazik ziyaretlerinden dolayı teşekkür ediyoruz.

Haz

Kayapınar Şirinler Anaokulu öğrencilerimiz,  yaptıkları çalışmalardan oluşan bir "Resim Sergisi" açtılar. Bu sergi sayesinde öğrencilerimiz, eserlerini hem aileleriyle hem de okuldaki diğer arkadaşlarına paylaşma fırsatı yakaladılar.

Nis

 

 

 

            Şirinler Anaokulu olarak, okulumuzun Eğitim-Öğretim kalitesini artırmak, verimli ve uygun çalışma ortamları oluşturmak, her öğrencinin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak, zihinsel, duygusal, fiziksel ve sosyal açıdan bir bütün olarak gelişmiş, milli ve manevi değerlerimize bağlı, çağdaş, modern ve yenilikçi bireyler yetiştirmek,

 

            Eğitim- Öğretimi Çocuk kulüpleriyle destekleyerek, spor, sanat, yabancı dil ve sosyal alanlarda yapılan faaliyetlerle güçlendirmek, öğrencilerimizin ilkokula hazırbulunuşluklarını sağlamak, çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık adına kullanabilen, meraklı, araştırmacı, sorgulayıcı, insan hakları ve kültürel değerlere saygılı çocuklar yetiştirmek. Bununla birlikte güvenli ve sağlıklı bir okul ortamı oluşturmak için, uluslararası standartlara uygun tedbirler almak, riskleri belirleyerek en aza indirmek, kazaları önlemek, acil durumları belirleyerek bunlara karşı hazırlıklı olmak, personel ve öğrencilerimizin güvenliğini sağlayarak sürekli iyileştirme yapmak, yasal ve diğer şartları yerine getirmek, çalışanlarımızın katımını sağlayarak çalışan temsilcimize danışmak,

 

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemini benimseyerek eğitimde yeni gelişmelere öncülük etmek, yüksek kalite standartlarıyla tercih edilen bir anaokulu olmak, tüm öğrenci, veli ve personellerimize değer vererek taleplerin üzerinde bir performans göstermek, Ayrıca; eğitim- Öğretim faaliyetlerinin tüm sürecinde ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında gerekli tedbirleri alarak İSG kültürünü oluşturmak ve sıfır kaza hedefli çalışmalar yapmak,

 

            Kaliteyi amaç edinmiş, motivasyonu yüksek, uzman ve deneyimli Şirinler Anaokulu Kalite Yönetim Ekibi olarak Politikamızdır. Taahhüt ederiz.

 

 

 

 

 

 

Nis

                                                                 TAAHHÜT

 

Yönetim olarak okulumuzda;

Ø  Güvenli ve sağlıklı çalışma ortamı sağlamak amacı ile 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi oluşturmayı,

Ø  Sürekli gelişimini sağlayarak gerekli kaynakların varlığını güvence altına alınarak prosesler, prosedürler, talimatlar, iş akışları vb. uygulamalar ile sürekli bir şekilde uygulamayı,

Ø  Çalışma ortamımızda gerçekleştirdiğimiz Eğitim öğretim, Rehberlik, Tatbikatlar, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler, Sportif Faaliyetler, Geziler tüm faaliyetlerde tehlikeleri tespit edip, engellemeyi ve mümkün olan en kısa sürede de ortadan kaldırmayı

Ø  Yapılan işlerle ilgili yaralanma ve sağlığın bozulmasının önlenmesi için tüm tedbirleri almayı,

Ø  Okulumuzun 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi politikası ve 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi hedefleri oluşturularak, bunların yönetim sistemimizin stratejik yönü ile uyumlu olmasını,

Ø  9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi yönetim sistemi ve diğer şartlarını, ihtiyaç duyulan proseslerimiz ile entegre olmasını,

Ø  Etkin 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi ve 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi şartlarına uygunluğun öneminin tüm çalışanlarımıza ve ilgili paydaşlara iletilmesini,

Ø  9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi amaçlanan çıktı/çıktılarına erişmeyi,

Ø  9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi etkinliğine katkı sağlayacak personelin yönlendirilmesi ve desteklemesi, sürekli iyileştirmeyi güvence altına almayı ve teşvik etmeyi,

Ø  Diğer ilgili yönetim görevlerini yerine getiren personeli, kendi sorumluluk alanlarına uygulanması bakımından liderliğini göstermek için desteklemeyi,

Ø  Okulumuzda 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi amaçlanan çıktılarını destekleyen bir kültür geliştirmek üzere öncülük ederek ve teşvik etmeyi,

Ø  Çalışanların olayları, tehlikeleri, riskleri ve fırsatları raporlamaları hususunda teşvik etmeyi bu hususta yönetimimizin de desteğinin verileceği,

Ø  Kuruluşun danışma ve çalışanların katılımı için ilgili proses/prosesleri oluşturma ve uygulamasını güvence altına almayı,

Ø  Kurmuş olduğumuz 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemini iyileştirerek sürekliliğini sağlayacağımızı ve Çalışan Temsilcisini de bu sürece etkin katacağımızı

Ø  Eğitim Öğretimdeki gelişmeleri takip etmeyi, yöneticileri okul sitemine uyarlamayı

Ø  Öğrenci merkezli eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirmeyi

Ø  Kalite Yönetim Sistemi uygulama esnasında gerekli olabilecek tüm kaynak ihtiyaçlarını karşılamayı

 

Hususunda tüm şartları yerine getirerek uygulamayı taahhüt ederiz.

 

                                                                 TAAHHÜT

 

Yönetim olarak okulumuzda;

Ø  Güvenli ve sağlıklı çalışma ortamı sağlamak amacı ile 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi oluşturmayı,

Ø  Sürekli gelişimini sağlayarak gerekli kaynakların varlığını güvence altına alınarak prosesler, prosedürler, talimatlar, iş akışları vb. uygulamalar ile sürekli bir şekilde uygulamayı,

Ø  Çalışma ortamımızda gerçekleştirdiğimiz Eğitim öğretim, Rehberlik, Tatbikatlar, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler, Sportif Faaliyetler, Geziler tüm faaliyetlerde tehlikeleri tespit edip, engellemeyi ve mümkün olan en kısa sürede de ortadan kaldırmayı

Ø  Yapılan işlerle ilgili yaralanma ve sağlığın bozulmasının önlenmesi için tüm tedbirleri almayı,

Ø  Okulumuzun 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi politikası ve 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi hedefleri oluşturularak, bunların yönetim sistemimizin stratejik yönü ile uyumlu olmasını,

Ø  9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi yönetim sistemi ve diğer şartlarını, ihtiyaç duyulan proseslerimiz ile entegre olmasını,

Ø  Etkin 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi ve 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi şartlarına uygunluğun öneminin tüm çalışanlarımıza ve ilgili paydaşlara iletilmesini,

Ø  9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi amaçlanan çıktı/çıktılarına erişmeyi,

Ø  9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi etkinliğine katkı sağlayacak personelin yönlendirilmesi ve desteklemesi, sürekli iyileştirmeyi güvence altına almayı ve teşvik etmeyi,

Ø  Diğer ilgili yönetim görevlerini yerine getiren personeli, kendi sorumluluk alanlarına uygulanması bakımından liderliğini göstermek için desteklemeyi,

Ø  Okulumuzda 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemi amaçlanan çıktılarını destekleyen bir kültür geliştirmek üzere öncülük ederek ve teşvik etmeyi,

Ø  Çalışanların olayları, tehlikeleri, riskleri ve fırsatları raporlamaları hususunda teşvik etmeyi bu hususta yönetimimizin de desteğinin verileceği,

Ø  Kuruluşun danışma ve çalışanların katılımı için ilgili proses/prosesleri oluşturma ve uygulamasını güvence altına almayı,

Ø  Kurmuş olduğumuz 9001 ve 45001 Kalite Yönetim Sistemini iyileştirerek sürekliliğini sağlayacağımızı ve Çalışan Temsilcisini de bu sürece etkin katacağımızı

Ø  Eğitim Öğretimdeki gelişmeleri takip etmeyi, yöneticileri okul sitemine uyarlamayı

Ø  Öğrenci merkezli eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirmeyi

Ø  Kalite Yönetim Sistemi uygulama esnasında gerekli olabilecek tüm kaynak ihtiyaçlarını karşılamayı

 

Hususunda tüm şartları yerine getirerek uygulamayı taahhüt ederiz.

 

Nis

 

Vizyon: Bütünsel eğitime odaklanarak İlimizin en iyi okul öncesi eğitim kurumlarından biri olmak ve tüm mesleki birikimimizi çocuklarla birlikte çocuklarımızın hayatına olumlu dokunuşlar yaparak özgüvenli, kendisi ve çevresiyle barışık, mutlu, başarılı, sağlıklı, empati göstermeyi ve paylaşmayı bilen, karar verme yeteneğine sahip, öğrenmeye açık, yardımlaşma ve dayanışma duyguları gelişmiş çocuklar yetiştirmektir.

Misyon: Özgün, yaratıcı, güvenli, gelişimi destekleyen ve sevgi dolu bir çevrede çocuklarımızın var olan yeteneklerinin ortaya çıkmasına ve gelişmesine yardımcı olmak; çocuklarımızda öğrenmeye ilgi uyandırmak; oyun yoluyla öğrenimlerini desteklemek; bilişsel, sosyal, duyusal, öz bakım, dil ve psiko-motor becerilerinin gelişimine önemli ölçüde katkıda bulunmak ve çocuğumuzun çevresi ile olan iletişimine sağlıklı biçimde yardımcı olmak ve ayrıca;

*Tüm velilerin eğitsel etkinliklere katılımını sağlayarak, çocuğun ev yaşantısı ile okul yaşantısını birleştirmesine ve çocuk-aile ikilisinin birlikte öğrenmesine katkıda bulunan,

*Personelinin yüksek motivasyonla çalıştığı ve bu motivasyonun getirdiği olumlu özellikleri çocuklara yansıttığı,

*Diyarbakır ilinde bulunan tüm anne ve babaların çocuklarını, gerek fiziksel koşullar gerekse eğitim açısından, okulumuza kaydettirmek için çaba sarf ettiği,

*Tüm okulöncesi alanında çalışanlarla karşılıklı etkileşim içinde, şeffaf, geri bildirimlere dayalı istekler doğrultusunda gelişmeye açık,

*Personelinin, velilerinin ve öğrencilerinin parçası olmaktan mutluluk ve gurur duyduğu, araştırmacı kimliğini yeni projelerle destekleyen, bilime katkıda bulunan ve sürekli gelişim gösteren, bir okul olmaktır.